Op zaterdag 15 juni 2024 zal in de Rinus Nederpelzaal van Smash aan de Jan Steenstraat 2 in Monster een bijzonder tafeltennistoernooi plaatsvinden: het Top 20 Toernooi J. van den Ende. Dit jaar niet alleen met topspelers uit Nederland, maar ook met deelnemers uit Schotland, Spanje, Engeland, België en Duitsland. Kom jij de deelnemers van Smash aanmoedigen?

Vervolg op vorig jaar

Vorig jaar vond de eerste editie van het Top Toernooi plaats bij Smash in Monster. Toen deden er spelers mee uit de Nederlandse eredivisie en zelfs twee spelers uit België. Eredivisiespeler Emanuel Martins Ferreira won vorig jaar het toernooi en zal ook dit jaar deelnemen. Hij neemt het op tegen zeer sterke spelers zoals Barry Berben, die in 2023 het Nederlands Kampioenschap won, Chris Doran uit Engeland en Lukas Bosbach uit Duitsland.

Kwalificatietoernooi zaterdag 8 juni

Naast de topspelers uit binnen- en buitenland hebben Dick Voois en Cos Nowé, respectievelijk nummers 1 en 2 bij de clubkampioenschappen van Smash, zich rechtstreeks geplaatst voor het Top 20 Toernooi. Op zaterdag 8 juni vindt vanaf 10.00 uur het kwalificatietoernooi plaats om te bepalen welke laatste twee spelers mogen deelnemen aan het Top 20 Toernooi op zaterdag 15 juni. Met een selecte groep deelnemers die alleen op uitnodiging kunnen inschrijven, belooft ook dit kwalificatietoernooi een spannend evenement te worden. De tafeltennistoppers zullen zich op vier tafels met elkaar meten. Zij beginnen om 11.00 uur en de ongetwijfeld spannende finale zal naar verwachting rond 18.00 uur plaatsvinden. Zullen naast Dick en Cos ook andere leden van Smash zich kunnen plaatsen voor het hoofdtoernooi?

Na afloop van alle wedstrijden en zodra bekend is wie zich geplaatst hebben voor het hoofdtoernooi, zal direct de loting voor het Top 20 Toernooi plaatsvinden. Alle spelers worden geplaatst volgens de meest actuele elo-rating.

Top 20 Toernooi zaterdag 15 juni

Het hoofdtoernooi begint op zaterdag 15 juni om 11.00 uur. Er zullen vier tafels opgesteld staan in de Rinus Nederpelzaal, met op iedere tafel een voorronde poule met vijf deelnemers. Rond 15.00 uur begint de knock-out-fase en rond 18.00 uur staat de finale gepland.

Het toernooi biedt aantrekkelijk prijzengeld, wat de competitie ongetwijfeld zal verhevigen. De winnaar gaat naar huis met €500,-, de tweede plaats verdient €250,-, en de derde en vierde plaats worden beloond met respectievelijk €150,- en €100,-. Deze geldprijzen dienen als extra motivatie voor de deelnemers om hun beste spel te laten zien en een podiumplek te bemachtigen.

Direct na de finales vindt de prijsuitreiking plaats. Het toernooi kan rekenen op de steun van diverse sponsors, waaronder J. van den Ende, Glas- en schildersbedrijf, en KRIJN fashioned by Krijn.

Tafeltennis: top 20 toernooi

Kom jij ook langs bij Smash?

Ben je klaar voor een dag vol spanning en topsport? Kom dan naar het tafeltennistoernooi in de Rinus Nederpelzaal op 8 en 15 juni! Dit is dé kans om de beste tafeltennissers in actie te zien en te genieten van hun ongeëvenaarde snelheid, precisie en behendigheid.

De Rinus Nederpelzaal bevindt zich aan de Jan Steenstraat 2 in Monster. Zorg dat je erbij bent en mis deze unieke kans niet om het Top Toernooi live mee te maken. We zien je graag op 8 en 15 juni! Grijp deze unieke kans en beleef het kwalificatietoernooi en het Top 20 Toernooi van dichtbij.

Toernooiregels en Organisatie

Er wordt gespeeld volgens het NTTB-reglement. Alle spelers zullen worden geplaatst op basis van hun elo-rating. Inschrijving is alleen op uitnodiging. Bij alle wedstrijden wordt er best-of-5 games tot de 11 punten gespeeld. In de groepsfase worden wedstrijden gespeeld in poules van vijf personen. De top drie van elke poule kwalificeert zich voor de knock-outfase. Er wordt gespeeld op 4 tafels.

De groepsfasewedstrijden worden door de deelnemers zelf geteld en geleid. Elke deelnemer is zelf verantwoordelijk voor het correct invullen van het wedstrijdformulier. Vanaf de knock-outfase zal er een scheidsrechter worden aangewezen door de toernooileiding..

Op de speelvloer worden alleen spelers en hun begeleiders toegelaten. Toeschouwers dienen de wedstrijden te bekijken vanuit de kantine.

De toernooileiding is in handen van Kelvin Heemstra en Dick Voois.

Top Toernooi in 2023

Finalisten Sara Devos en Emanuel Martins Ferreira in actie