Tafeltennis is snel, slim en sportief. Een sport voor jong en oud, man of vrouw. Een uitdaging omdat het verschillende vaardigheden vereist zoals: techniek, conditie en tactiek.

Tafeltennis basisregels

Een game

• Elke game gaat tot elf punten.
  • Een wedstrijd is ‘best of five’: diegene die het eerst drie games wint heeft gewonnen.
  • Om een game te winnen moet er minimaal twee punten verschil zijn.

Opslag / service

• De opslag/service wisselt om de twee keer.
  • Vanaf 10-10 wisselt de service om en om, telkens één opslag per persoon per keer.
  • Bij de opslag raakt de bal eerst het eigen speelvlak en vervolgens het speelvlak van de tegenstander.
  • Als de bal bij opslag het net raakt, is het let. Er wordt geen punt gegeven.
  • Je tegenstander moet de bal bij de opslag kunnen zien, je mag hem dus niet afschermen met een hand, hoofd, schouder of buik

• Nadat de bal éénmaal op jouw speelvlak heeft gestuiterd speel je de bal terug.

Bal terugslaan als deze de tafel nog niet geraakt heeft

• Sla je de bal terug als deze buiten de tafel is, dan is het een punt voor jou.
  • Sla je de bal terug als deze nog binnen/boven de tafel is, dan is het een punt voor de tegenstander.

• Bij twijfel beslist de scheidsrechter.
  • Je bent verplicht met een batje te spelen met een rood rubber aan de ene kant en een zwarte aan de andere kant.

Welkom bij tafeltennisvereniging Smash in Monster

Bij Smash is er voor alle leeftijden en niveau’s voldoende speelmogelijkheid.

De tafeltennis prestaties zijn bij ons belangrijk, maar de gezelligheid staat voorop. We hebben een eigen zaal en een eigen kantine waar het altijd erg gezellig is. Naast tafeltennis worden verschillende extra activiteiten georganiseerd zoals klaverjassen en een barbecue.

Onze leden komen uit Westland en omliggende gemeenten.