Voor de tafeltennissers van Smash is de voorjaarscompetitie 2023 afgerond. Een seizoen waarin geen enkel team van Smash het kampioenschap wist te pakken. Wel eindigden twee teams op een tweede plaats. Dit waren team 8 uitkomende in de 6e klasse en team 1 spelende in de landelijke 3e divisie.

Smash Duo Team 8 zet sportieve prestatie neer met overwinning op kampioen

Duo team 8, bestaande uit Jos Kouwenhoven, Ton Zuidgeest en Jorinde van de Kruk, eindigde 6 punten achter de kampioenen van de 6e klasse. Met 35 punten was het SETT 3 die de meeste punten wist binnen te halen. Als het aan de tafeltennissers uit Monster lag was SETT uit Den Haag echter geen kampioen geworden. In de eerste wedstrijd van het seizoen speelden Jos en Ton aan de Laan van Poot in Den Haag tegen SETT. Er werd nipt verloren met 3-2. Verderop in het seizoen vond natuurlijk ook de thuiswedstrijd voor Smash plaats. Dit keer waren het Jorinde en Jos die de strijd aangingen met SETT. Jorinde wist maximaal te scoren, Jos pakte 1 punt en het dubbel Jorinde/Jos werd na een spannende vijfsetter (11-4, 14-16, 11-8, 4-11 en 11-9) ook in het voordeel van Smash 8 beslist. Een winst van 4-1 dus tegen de kampioen.

Smash verliest cruciale wedstrijd tegen Twenty-one Up in strijd om kampioenschap

In de landelijke derde divisie werd tot de laatste wedstrijd het kampioenschap bevochten. Het eerste team van Smash, de Treffers 1 uit Roelofarendsveen en Twenty-one Up 1 uit Rotterdam hadden allemaal zicht op het kampioenschap. De laatste wedstrijd van Smash werd in Rotterdam tegen Twenty-one Up 1 verloren. Daarmee was het kampioenschap verkeken. De Treffers eindigden met 61 punten bovenaan, gevolgd door Smash en Twenty-one Up met elk 57 punten. Aangezien de onderlinge uitslag net in het voordeel van Smash was, eindigde Sander Kuyvenhoven, Dick Voois, Cos Nowé, Ron Vollebregt, Kelvin Heemstra en Wouter Schoeber op een tweede plaats in de ranglijst.

Het komende seizoen krijgt Smash 1 in de landelijke seniorencompetitie te maken met een geheel nieuw spelconcept. Het nieuwe vier-tegen-vier systeem op twee tafels zal de competitie nieuw leven inblazen. Spelers zullen drie enkelspelen en een dubbelspel spelen, wat in totaal 13 wedstrijden betekent. Hoewel het aantal wedstrijden per speler gelijk blijft, zal de speeltijd worden verkort.