De najaarscompetitie zit er weer op de voor tafeltennissers van tafeltennisvereniging Smash uit Monster. Voor duo team 2 uitkomende in de tweede klasse was het een succesvol seizoen. Zij kunnen het kampioenschap vieren.

Concurrentie van Salamanders en Twenty-one Up

Vorige week werden de laatste wedstrijden van het seizoen gespeeld. Belangrijke wedstrijden voor duo team 2 van Smash. De heren hadden namelijk 25 punten en concurrenten Salamanders 3 uit Wateringen en Twenty-one Up 5 uit Rotterdam hadden elk 26 punten tot dan toe behaald. Smash 2 had echter een wedstrijd minder gespeeld. Voor de heren stonden, in de laatste week, dus twee wedstrijden op het programma.

Op maandag 21 november waren het Edwin Bol en Sander Bakker die het opnamen tegen Pingwins 2 uit Den Haag. Zij stuurden de mannen uit Den Haag zonder punten terug naar huis. Die avond speelde Salamanders 3 hun laatste wedstrijd van het seizoen. Ook zij wonnen maximaal en konden dus 5 punten toevoegen aan hun puntentotaal. Daarmee had Smash dus 30 punten en Salamanders 31 punten.

Tot op het laats spannend

De Smashers hadden het dus woensdag 23 november in hun laatste wedstrijd volledig in eigen hand. Edwin en Laurens speelden tegen Gorkum 1 in Gorinchem. Het werd een zware avond. Nadat Edwin en Laurens elk hun eerste wedstrijd gespeeld hadden stond het 2-0 in het voordeel van de heren uit Gorinchem. Het werd tijd voor een tegenoffensief. In de dubbelwedstijd werd het maximaal aantal games gespeeld, maar helaas werd de wedstrijd beslist in het nadeel van Smash 2. Ook de volgende wedstrijd werd verloren. Het kampioenschap verdween dus langzaam uit zicht. Edwin speelde de laatste wedstrijd van de avond. Uiteindelijk de belangrijkste wedstrijd van het seizoen. De eerste game verloor Edwin, maar hij herpakte zich en wist de tweede en derde game in zijn voordeel te beslissen. De vierde game was weer in het voordeel van Gorkum. Er moest dus een laatste allesbeslissende vijfde game aan te pas komen. Die spannende laatste game wist Edwin in zijn voordeel  af te sluiten door met 9-11 te winnen. Met dat ene punten erbij kwam Smash dus op 31 punten uit. Daarmee dus op gelijke hoogte met Salamanders 3. Ook Twenty-one Up  5 uit Rotterdam kon nog op die 31 punten uitkomen. Zij speelden vrijdag 25 november hun laatste wedstrijd ook tegen Gorkum 1. Deze wedstrijd eindigde in een 2-3 overwinning voor Twenty-one Up. Daarmee eindigden de Rotterdammers op een derde plek in de ranglijst. Aangezien Smash 2 tweemaal van Salamanders 3 won eindigde Smash 2 op een eerste plaats in de ranglijst.

Duo team 2 bestaande uit Edwin Bol, Sander Bakker en Laurens Sanders zullen, door dit kampioenschap, volgend seizoen in de eerste klasse te vinden zijn.