Afgelopen zaterdag speelde het eerste team van Smash, thuis in de Rinus Nederpelzaal, hun vijfde wedstrijd van het seizoen. Daarmee zijn ze halverwege de najaarscompetitie en staan ze in de landelijke derde divisie bovenaan in de ranglijst.

Genieten van mooi tafeltennis

In de vijfde competitiewedstrijd nam het eerste team van Smash het op tegen Rapidity 1 uit Beverwijk. Kelvin Heemstra, Ron Vollebregt en Cos Nowé lieten de toeschouwers genieten van mooie, spannende wedstrijden.

Kelvin, de noppenkoning, wist zijn 3 wedstrijden in zijn voordeel af te ronden. Onze ‘boeddha’ pakte op eigen kracht de volle winst. Golden boy Ron besliste 2 wedstijden in zijn voordeel. Hij liet dus 1 punt liggen. Zijn ervaren tegenstander kreeg het echter niet cadeau. De maximale vijf games waren nodig om Ron van de winst af te houden. Cos, No way, zorgde ook voor 2 punten. Helaas waren 3 punten ‘echt niet’ mogelijk. Tot slot moeten we nog het dubbel vermelden. Deze keer waren het Kelvin en Ron die ten strijden gingen. Het werd in het nadeel van de Smashers besloten in vier games (7-11, 11-7, 7-11, 10-12). Een mooie winst van 7-3 dus.

Smash 1, waarin dit seizoen ook Sander Kuyvenhoven en Dick Voois al voor punten zorgden, staat inmiddels bovenaan de ranglijst met 34 punten. Op een tweede respectievelijke derde plaats staan HTTV-070 1 uit Den Haag met 32 punten en Alexandria ’66 2 uit Rotterdam met 27 punten.

Komende week hoeven de heren niet aan te treden vanwege de herfstvakantie. 30 oktober staat een wedstrijd uit tegen directe concurrent HTTV-070 1 in Den Haag op het programma.

Overige teams van Smash

Naast het eerste team in de landelijke competitie heeft Smash nog 11 andere teams die uitkomen in de afdelingscompetitie. Duo team 1, uitkomende in de hoofdklasse, staat momenteel ook bovenaan in het klassement. Zij hebben zelfs nog één wedstrijd tegoed. Duo team 3 en 4, beiden spelende in de 2e klasse, staat momenteel op een tweede plaats. Hetzelfde geldt voor duo team 5. Zij staan ook op een tweede plaats, maar dan in de 3e klasse.

Ferry, Jannes en Greet (team 8) uitkomende in de 5e klasse bouwen hun voorsprong behoorlijk uit. Na iedere wedstrijd laten ze concurrenten verder achter zich. Ze gaan aan de leiding met 17 punten. Concurrent HTTV-070 4 uit Den Haag volgt met 13 punten. De Smashers hebben echter 1 wedstrijd minder in de benen zitten dan de Haagse concurrent. Ferry en Jannes zijn overigens nog ongeslagen.