Jeugdteam 1 van de tafeltennissers van Smash uit Monster mag het kampioenschap in de 5e klasse vieren. Zij speelden zaterdag 13 april hun laatste wedstrijd van het seizoen. De concurrentie speelde zaterdag 20 april de laatste wedstrijd, maar die konden de Smashers uit Monster al niet meer inhalen.

Kampioenschap kan niet meer ontglippen

Zaterdag 13 april namen Luca Simonis, Danny van Oosten en Jeffrey Kroon het thuis in de Rinus Nederpelzaal aan de Jan Steenstraat op tegen het eerste team van Shot’65 uit Zwijndrecht. Deze ontmoeting zorgde voor een 8-2 overwinning waardoor niets meer in de weg stond voor het kampioenschap. Met deze overwinning werd namelijk een voorsprong van 13 punten op de concurrent gerealiseerd. Alle andere teams hadden nog een wedstrijd op het programma staan, maar aangezien er maximaal 10 punten verdiend kunnen worden in een competitiewedstrijd was inhalen niet meer mogelijk. Een overwinning van DHC 2 uit Delft met 8-2 op TaLaNi 1 uit Nieuwpoort en een overwinning van De Sprint 1 uit Brielle met  eveneens 8-2 op Shot’65 1 uit Zwijndrecht konden het feestje van Smash dus niet meer verpesten.

Positieve houding

Luca, Danny, Jeffrey en Pausha Ogunmwonyi konden dus al een week voor het einde van de competitie samen met hun trainer Nico van Zwet het kampioenschap in de 5e klasse vieren. Voor drie van de vier spelers was dit het eerste seizoen dat ze competitie speelden. Een geweldig seizoen dus voor dit nieuwe team van Smash. Volgens hun trainer hebben ze deze prestatie te danken aan hun positieve houding naar elkaar tijdens de wedstrijden en tijdens de trainingen.

Voor Danny was dit seizoen extra bijzonder, want hij wist al zijn wedstrijden in zijn voordeel te beslissen. Het blijft echter een teamsport, dus zonder de goede prestaties van zijn teamleden was het niet gelukt om het kampioenschap te vieren. Op naar het volgende seizoen in de 4e klasse.

Smash1jeugdblog

Lees terug hoe de voorjaarscompetitie verliep voor jeugdteam 1 van Smash.