In januari vonden de clubkampioenschappen bij tafeltennisvereniging Smash plaats. De senioren werden verdeeld in 3 groepen en er vond een overkoepelend verenigingsdubbel plaats.

Clubkampioenschappen B en C

Op 9 januari zijn de clubkampioenschappen gehouden voor de B- en C-spelers. De opkomst met 18 personen viel ietwat tegen, maar na wat gepuzzel zijn er 2 poules gemaakt voor de C-kampioenschappen: 1 vierkamp en 1 vijfkamp. In de C-kampioenschappen deden trouwens 5 recreanten mee.

Trudy van Dijk beste in C-kampioenschappen

De halve finales in de C-kampioenschappen werden gespeeld door Trudy van Dijk (die 1e was geworden in poule C1) tegen Leon Martin, en Adam Wyn Roberts (1e in poule C2) tegen Ben Valstar. Adam won in een spannende 3-gamer van Ben, Trudy won afgetekend in 2 games van Leon. De finale werd gespeeld in een best of 5 en in 3-0 gewonnen door Trudy (11-5, 11-9, 11-4).

In B-kampioenschappen Sander Bakker kampioen

De B-kampioenschappen waren ook verdeeld in een vier- en vijfkamp. Ook hier deden 2 recreanten mee, namelijk Leen van der Kruk en Rien Verhoeve. In de vijfkamp met Juul, Thomas, Ron, Bert en Leen werd Juul afgetekend 1e, en Ron 2e. Hierbij mag niet onvermeld blijven dat Bert 1 wedstrijd makkelijk won, maar z’n andere 3 partijen telkens met 2 punten verschil in de 3e game verloor, dus dat had ook anders uit kunnen pakken. In poule B2 streden Sander, Edwin, Roy en Rien om de overige 2 plekken in de halve finale. Sander werd in deze poule 1e en Edwin 2e. Hier verloor Roy 2 partijen in 3 games. De halve finales werden een prooi voor Juul (2-1 tegen Edwin) en Sander (2-0 tegen Ron), zodat we dezelfde finale kregen als vorig jaar. Nadat Juul een 2-0 voorsprong had genomen en in de 3e game 10-7 voorsprong nam leek het pleit beslecht, maar dat was zonder Sander gerekend, die deze game alsnog won met 13-11, en vervolgens Juul kansloos liet in de laatste 2 games. Sander dus de nieuwe clubkampioen.

Dubbel kampioenschappen

Voor de clubkampioenschappen dubbel hadden zich 8 dubbels aangemeld en Jannes. Opvallend was trouwens dat de recreanten vanavond niet mee deden. Dat werd dus weer een vier- en vijfkamp, waarbij Jannes steeds aan een mysterie-partner werd gekoppeld. Alle wedstrijden werden best-of-5 gespeeld. Bert en Edwin kwamen ongeslagen uit de vijfkamp, waar Roy en Sander 2e werden. In de vierkamp werden Juul en Ron 1e en Ton en Jos 2e. Bert en Edwin wonnen vervolgens met 3-0 van Ton en Jos, en Sander en Roy met 3-1 van Juul en Ron.

De finale werd als een best-of-7 gespeeld, op verzoek van Roy die blijkbaar pas naar een game of 2/3 warm begint te worden. De winnaars werden Sander en Roy met een 4-1 overwinning, wat ruim lijkt maar de stembanden 11-9, 12-10, 6-11, 13-11, en 11-8 geven aan dat de verschillen klein waren.

Verenigingsdubbel

De verenigingsdubbelkampioenschappen werden in 1 poule van 7 dubbels gespeeld, waarbij de sterkere spelers steeds aan wat minder sterke spelers werden gekoppeld. Dit was vooral een leuke avond, maar er werd natuurlijk wel met het mes op de tanden gestreden voor elk punt. Uiteindelijk was de finale Kelvin & Leon tegen Ron & Anton. Kelvin & Leon waren hierin oppermachtig, waarbij niet onverdeeld mag blijven dat er een dubieus moment was aan het einde van de 1e game, waarbij de VAR niet ingreep. Geheel uit het veld geslagen ging de 2e game ook naar Kelvin & Leon, en toen waren de krachten bij Ron & Anton wel zo’n beetje weggevloeid.

Clubkampioenschappen A

Op 13 januari waren de A-spelers aan de beurt om het tegen elkaar op te nemen om te bepalen wie deze editie van de clubkampioenschappen het sterkste is. Ieder jaar is het weer spannend. Het is geen gelopen race. De spelers zijn aan elkaar gewaagd en ook dit jaar zorgde het voor mooie wedstrijden.

Dick Voois clubkampioen Smash

In het enkeltoernooi eindige Sander Kuyvenhoven op een derde plaats. In de finale namen Dick Voois en Cos Nowé het tegen elkaar op. Cos kreeg het niet voor elkaar om Dick te breken. Dick dus opnieuw clubkampioen van Smash.

De A-spelers speelden ook een dubbeltoernooi. Wederom waren de dubbels aan elkaar gewaagd. Dick Voois en Johan Kuyvenhoven eindigden als tweede en Kelvin Heemstra en Sander Kuyvenhoven pakten de titel.