Net na de jaarwisseling, om woensdag 3 januari, is dit jaar de 53e editie van het Kindertafeltennisfeest gehouden bij tafeltennisvereniging Smash. Ondanks dat alle basisscholen uit Monster en Poeldijk een uitnodiging hadden ontvangen, kwamen de deelnemers met name van de Eerste Westlandse Montessorischool uit Monster.

De 13 deelnemers, allemaal leerlingen uit de groepen 5 tot en met 8, begonnen om 13.00 uur met een spelletjescircuit onder leiding van onze trainer Nico. De uitdaging was om met een batje en een balletje zoveel mogelijk punten te scoren. Na 7 ronden blijkt dat Julia (Verburchhof) daarin het meest behendig was en zij won een set met bijzondere tafeltennisballetjes.

Toernooi voor groep 5

Om 14.30 uur begon, na een limonadepauze, het toernooi. Voor de deelnemers uit groep 5 was er een eigen toernooi. Onder begeleiding van de toernooileiding beginnen de deelnemers aan echte tafeltenniswedstrijden: dat betekent dat je drie keer van je tegenstander een set moet winnen voordat je de wedstrijd gewonnen hebt! Daar wisten Thijn (Montessori) en Aron (De Blinkerd) een hele spannende strijd van te maken. Uiteindelijk moest er een vijfde set aan te pas komen om een winnaar te krijgen. En zelfs deze beslissende set leverde een verlenging op: uiteindelijk wist Thijn met 15-13 te winnen. Maar in deze poule was er één deelnemer die zowel van Thijn en Aron wist te winnen: dat was Lester (Montessori). Op een hele sportieve manier liet Lester zien wie er de beste was! Hij mocht bij de prijsuitreiking een stripboek in ontvangst nemen.

Toernooi groepen 6 tot en met 8

Voor de groepen 6 tot en met 8 was er eerst een voorronde en daarna een winnaarspoule en verliezerspoule. Om de snelheid er voldoende in te houden, ging het bij deze wedstrijden om twee keer een set te winnen van je tegenstander. In de verliezerspoule kwamen vier meiden aan tafel: Feline, Evi, Nikita en Milou. Alle wedstrijden eindige in een 2-0 stand. Tussen alle deelnemers van de Montessorischool, wist Nikita de eer hoog te houden van Verburchhof uit Poeldijk en eindigde op de tweede plaats. De winnares van de verliezerspoule is Evi, die in de verliezerspoule alle wedstrijden wist te winnen.

In de winnaarspoule bonden 5 spelers de strijd aan. Hier was de strijd aanzienlijk spannender en eindigden een aantal wedstrijden met een uitslag van 2-1. De uiteindelijke winnaar moest zelfs een set gewonnen geven aan de nummer vijf van de einduitslag. Een fanatieke, maar zeker ook sportieve strijd leverde Riley (De Blinkerd) als tweede op in deze poule. De toernooiwinnaar werd uiteindelijk Jochem van De Blinkerd. Hij mocht de beker in ontvangst nemen en ook een stripboek.

Gratis trainingen

Alle deelnemers zijn harte welkom om de komende weken nog eens langs te komen bij tafeltennisvereniging Smash. Geheel vrijblijvend kunnen ze op dinsdag van 18.30 – 19.30 uur en op zaterdag van 10.30 – 11.30 uur mee trainen bij Nico.