Het eerste team van tafeltennisvereniging Smash uit Monster is afgelopen zaterdag in Volendam kampioen geworden in de landelijke derde divisie. Zaterdag 25 november staat er nog een wedstrijd op het programma, maar de heren van Smash kunnen niet meer ingehaald worden. Nadat ze zevenmaal als tweede eindigden in de competitie, eindelijk kampioen.

Vier-tegen-vier

Team 1, bestaande uit Kelvin Heemstra, Dick Voois, Ron Vollebregt, Sander Kuyvenhoven, Cos Nowé en Wouter Schoeber speelden dit seizoen in de derde divisie volgens het nieuwe vier-tegen-vier systeem. De Nederlandse Tafeltennisbond introduceerde vanaf dit seizoen het nieuwe spelconcept voor de landelijke seniorencompetitie heren (1e tot en met 3e divisie). In een competitiewedstrijd worden per team 4 spelers opgesteld. De spelers spelen allemaal drie enkelwedstrijden en er wordt een dubbelwedstrijd gespeeld. In totaal betekent dit 13 wedstrijden.

Overwinningen in dubbele cijfers

Inmiddels is de competitie bijna afgelopen en kan team 1 van Smash niet meer ingehaald worden in de landelijke derde divisie. Geheel onverslagen waren ze echter niet. In het begin van de competitie werd in Ede een nederlaag van 10-3 geïncasseerd. Thuis in de Rinus Nederpelzaal in Monster werd dit echter rechtgezet door met 12-1 van tafeltennisvereniging Ede 2 te winnen.  Zulke grootse overwinningen in de dubbele cijfers werden vaker geboekt. Bijvoorbeeld ook tegen Rapidity 1 uit Beverwijk, Victory ’55 1 uit Volendam en Alexandria ’66 3 uit Rotterdam. Vandaar dus dat voor het eind van de competitie de heren van Smash (Monster) niet meer ingehaald kunnen worden.

Kampioen in Volendam

Zaterdag 18 november reisden Dick Voois, Cos Nowé, Kelvin Heemstra en Ron Vollebregt naar Volendam om het op te nemen tegen het eerste team van Victory ’55. Deze dag werden de wedstrijden in eerste instantie om en om gewonnen. Het ging tot 4-4 gelijk op. Daarna wisten de Smashers uit te lopen en met 5-8 te winnen.

Op naar de tweede divisie tafeltennis

Nadat duidelijk werd wat de concurrentie gedaan had, en dan voornamelijk DOV 1 uit Heerhugowaard, kon gefeest worden. Duidelijk werd dat het kampioenschap niet meer weggegeven kon worden met een voorsprong van 15 punten op DOV 1. Zaterdag 25 november staat nog wel een ritje naar Heerhugowaard op het programma. Maar daarna … op naar de tweede divisie.