Zaterdag 11 november gingen 24 jeugdleden van 8 verenigingen uit Zuid Holland ’s morgens op tijd op weg naar Monster, naar tafeltennisvereniging Smash (M). Daar werden ze opgewacht door de jeugdbegeleiders van Smash en de organisatoren Wilco en Clement. Vanaf 9.30 uur liep de kantine en de sportzaal snel vol en algauw was het een gezellige drukte.

Om 10.00 uur werden alle spelers van Pijnacker, Salamanders, Scyedam, Shot ’65, Smash, TOGB, Vriendenschaar en VVV van harte welkom geheten. Er werd gestart met een voorronde met 6 poules van 4 spelers en daarbij werden per wedstrijd 2 games gespeeld. Het belangrijkste kenmerk van de spelers was dat iedereen nog nooit competitie had gespeeld. Verder was er veel variatie: van jong tot wat ouder en van klein tot groot. Doel: ervaring op doen met het spelen van een wedstrijdje in een leuke sfeer. En dat alles met het motto: meedoen is belangrijker dan winnen!

Na de voorronde werd een tussenronde gespeeld waarna van alle poulewinnaars 3 deelnemers naar de winnaarspoule gaan en 3 deelnemers naar de verliezerspoule. Ditzelfde geldt voor de nummers twee, drie en vier. Ondertussen was er limonade en kruitnootjes voor alle deelnemers.

Tafeltennis op hoog niveau

Voordat de volgende ronde werd gespeeld, was het tijd voor een demonstratie wedstrijd. Dick en Ron spelen bij de senioren van Smash (M) in het eerste team en spelen 3e divisie. Ze  laten de jeugd zien wat je kan bereiken als je veel gaat trainen om nog beter te worden. Het is een spectaculaire wedstrijd met mooie ‘smashes’, topspinballen en ook heel veel geluksballen! Uiteindelijk weet Dick de wedstrijd te winnen met 11-9 in de derde game.

Alleen maar winnaars

Dan mag de jeugd weer zelf aan de slag. Het is best spannend en iedereen wil toch eigenlijk zijn of haar wedstrijd wel winnen. Maar aan het einde van de laatste ronde zijn er alleen maar winnaars! Iedereen heeft een leuke ervaring opgedaan en het was vooral een heel gezellige ochtend. De organisatoren waren zeer tevreden en hebben heel wat talenten zien spelen die volgend seizoen prima competitie zouden kunnen gaan spelen. “Goed trainen en volgend seizoen (of iets later) competitie gaan spelen zorgt ervoor dat je nog beter gaat spelen” kregen alle spelers als tip mee naar huis. En natuurlijk een medaille als herinnering aan dit startertoernooi. Ook bij Smash (M) kijken ze tevreden terug op een geslaagd startertoernooi!