Vanwege corona hebben de afgelopen 2 jaar geen clubkampioenschappen plaatsgevonden voor de B- en C- klasse van Smash. Half januari 2023 konden in de Rinus Nederpelzaal de krachten weer gemeten worden.

Dubbelkampioenschap pakt goed uit voor vader en zoon

Vrijdag 13 januari vond het dubbelkampioenschap klasse B/C plaats. De opkomst viel wat tegen. Vier koppels streden om het kampioenschap. Eigenlijk 3 en een half. Kees Kouwenhoven had geen vaste dubbelpartner en speelde iedere wedstrijd samen met een van de andere deelnemers. Er werden mooie wedstrijden gespeeld, maar bovenal werd het een gezellige avond. Uiteindelijk wisten Ron en Juul Wensveen, vader en zoon de meeste wedstrijden in hun voordeel te beslissen. Zij werden dubbelkampioen. “Lastige lui om tegen te spelen”, aldus een van de andere deelnemers.

Clubkampioenschappen B/C enkel

Normaalgesproken is de dinsdagavond de speelavond van de recreanten, maar op dinsdagavond 17 januari was het drukker dan normaal in de Rinus Nederpelzaal. De clubkampioenschappen enkel voor senioren B en C werden namelijk gespeeld. Iets na 20.00 uur werden de eerste wedstrijden aangevangen. De 23 deelnemers werkten hun wedstrijden af in vijf- en zeskampen en vervolgens vonden er kruisfinales plaats. Om wat sneller door de wedstrijden te gaan was besloten om niet ‘best of five’, zoals gebruikelijk is te spelen, maar ‘best of three’.

Roland van Geest beste in groep C

In de C groep waren het Cees van der Arend, Kees Kouwenhoven, Roland van Geest en Leen van der Kruk die door konden naar de kruisfinales. Cees en Kees hadden evenveel punten behaald in de poule wedstrijden doordat ze beiden een wedstrijd verloren hadden. Het onderlinge resultaat bepaalde echter dat Cees van der Arend als eerste eindigde in zijn poule. Hij versloeg Kees in een spannende driesetter met 11-7, 10-12 en 11-8.
In de halve finale had Leen aan 2 sets genoeg om Cees te verslaan en dus door te gaan naar de finale. In de ander halve finale waren 3 sets nodig om te bepalen wie door mocht gaan naar de finale. Met 9-11, 14-12 en 9-11 was het Roland die door kon stomen. In die finale was het Leen die tweede werd en Roland de eerste plaats bemachtigde en daarmee clubkampioen werd.

Juul Wensveen wint op het juiste moment

Bij de B groep werden ook eerst poulewedstrijden gespeeld, voordat de kruisfinales aanvingen. In de ene poule werd Sander Bakker eerste doordat hij van Juul Wensveen won (11-9, 11-13 en 11-4). In de andere poule was het, nadat alle wedstrijden gespeeld waren nog niet geheel duidelijk wie door konden naar de kruisfinales. Edwin, Bol, Thomas Kouwenhoven en Ron Wensveen hadden allemaal 3 punten weten te bemachtigen. Allemaal verloren ze een wedstrijd. Er moesten dus punten geteld worden om te bepalen wie eerste en wie tweede in de poule werd. Voor Thomas stopte hier het avontuur. Ron eindigde op een tweede plek en Edwin op een eerste plek in deze poule.

Edwin nam het dus in de halve finale op tegen Juul. Drie games waren nodig om te bepalen wie door mocht naar de finale. Met 6-11, 11-5 en 5-11 werd het in het voordeel van Juul besloten. In de andere halve finale waren het Ron en Sander die de strijd aangingen. Sander won met 11-5 en 11-5 van Ron en kon dus in de finale uitkomen tegen Juul. Eerder op de avond, in de poule, hadden ze ook al tegen elkaar gestreden. Toen was de uitslag in het voordeel van Sander beslist. Vooraf hadden de heren afgesproken om in de finale ‘best of three’ te spelen. Onder toeziend oog van velen supporters en teller Ron zagen we dat het Sander niet lukte om opnieuw Juul te verslaan. Juul groeide in zijn wedstrijd en wist het kampioenschappen naar zich toe te trekken. Met 12-10, 11-4 en 11-1 werd Juul clubkampioen enkel B.

Clubkampioenschappen 2023 B

Verenigingsdubbel ook weer van de partij

Vrijdagavond 20 januari werd het verenigingsdubbel gespeeld. Een dubbeltoernooi voor alle seniorleden ongeacht tafeltennisniveau. Aan het einde van de avond stonden Roland van Geest en Anton Hendriks tegenover Edwin Bol en Kees Kouwenhoven in de finale. Het werd een mooie finale waarin het gelijk op ging. Ondanks dat werd met 3-0 gewonnen door het dubbel Van Geest / Hendriks.

Clubkampioenschappen 2023 Verenigingsdubbel

Nog meer clubkampioenschappen binnenkort

Binnenkort zal ook de A groep van de senioren nog hun clubkampioenschappen spelen.
Op zaterdag 4 februari zal het clubkampioenschappen voor de jeugd plaatsvinden.