Zaterdagmiddag 4 februari kwamen 10 enthousiaste tafeltennissers van Smash samen in de Rinus Nederpelzaal in Monster. Zij gingen strijden om de titel clubkampioen junioren van Smash.

Voor velen was het de eerste keer dat zij deelnamen aan de clubkampioenschappen. De afgelopen twee jaar kon dit interne toernooi namelijk niet plaatsvinden vanwege coronabeperkingen. Gelukkig kon het kampioenschap van Smash zaterdag 4 februari wel zijn aanvang hebben. De trainer van de jongens, Nico van Zwet, was voor de gelegenheid toernooileider. Hij verdeelde de deelnemers in twee poules. Momenteel spelen bij de jeugd alleen jongens. Tafeltennis is echter zeker ook geschikt voor meisjes. Zij zijn ook van harte welkom bij Smash.

In de poule werd ‘best of three’ gespeeld. Dus wie het eerste twee games wint, heeft de wedstrijd gewonnen. Aangezien de deelnemers momenteel nog geen wedstrijden in competitieverband spelen is het best spannend om wedstrijden te spelen.

Luca Simonis winnaar poule

In de eerste poule was het Luca Simonis die al zijn wedstrijden won en daarmee eerste in de poule werd. Als tweede eindigde in deze poule Florian Kuijvenhoven. Met uitzondering van een wedstrijd werden alle wedstrijden in twee games beslist. Het was notabene de winnaar van de poule die eenmaal de volledige drie games nodig had om een wedstrijd in zijn voordeel te beslissen. Het was Mees Kuijvenhoven, de nummer 3 van de poule, die een game wist af te snoepen van Luca (11-6, 8-11 en 11-7).

Ramón Hendriks winnaar poule

In de andere poule bleef het tot aan de laatste wedstrijd spannend. In die laatste wedstrijd namen Samuel Verhoeve en Ramón Hendriks het tegen elkaar op. Zij hadden tot dan toe al hun wedstrijden gewonnen. Het werd een mooie wedstrijd. De eerste game werd gewonnen door Ramón (9-11). In de tweede game herpakte Samuel zich en wist hij deze game in zijn voordeel te beslissen (11-5). Er was dus een laatste, beslissende derde game nodig. 11 punten waren niet voldoende om te bepalen wie eerste zou worden in de poule. Uiteindelijk was het Ramón die de derde game (10-12) wist te winnen en daarmee eerste in deze poule werd.

Finalewedstrijd: Ramón Hendriks en Samuel Verhoeve
Ramón Hendriks en Samuel Verhoeve

Spannende finale voor titel clubkampioen

Na de poulewedstrijden speelden alle deelnemers nog een laatste wedstrijd. Behalve de nummer 1 en 2 van de poules. Die speelden eerst de halve finale en vervolgens de finale. In de halve finale won Samuel van Luca (5-11, 9-11) en won Ramón van Florian (9-11, 13-15). Luca en Florian speelden vervolgens de troostfinale. Deze werd in het voordeel van Luca beslist, waarmee hij derde in de ranglijst eindigde.

In de beslissende finale speelden Samuel en Ramón tegen elkaar. Zij troffen elkaar al eerder in de poule. Toen wist Ramón nog van Samuel te winnen, maar in de finale lag alles weer open. Ze speelden ‘best of five’. Dus wie het eerste drie games wint, heeft de wedstrijd gewonnen. Dit keer pakte het in het voordeel van Samuel uit. Hij had 4 games (9-11, 7-11, 11,5 en 7-11) nodig om de titel clubkampioen tafeltennisvereniging Smash bij de jeugd in handen te krijgen.

Finalewedstrijd: Ramón Hendriks en Samuel Verhoeve
Samuel Verhoeve en Ramón Hendriks