Zondag 20 maart vond voor de 51e keer het Maasland Teamtoernooi in het Brabantse Oss plaats. Een wel bekend toernooi in Nederland dat normaalgesproken heel sterk bezet is. Dick en Kelvin wilden  bewijzen dat ze met dit niveau meekunnen doen. Aangezien het toernooi pas ingepland werd na de coronaversoepeling vielen het aantal inschrijvingen dit jaar wat tegen.

Kelvin Heemstra vertelt over het verloop van dag.

Vroeg op pad naar het Brabantse Oss

Bij dit toernooi worden, in de poulefase, complete duo wedstrijden gespeeld. Vervolgens wordt in de knock-out gestopt als een van de 2 teams 3 punten heeft.

De 1e horde die genomen moest worden was de starttijd van 9 uur, hierdoor moesten we al om 7 uur vertrekken uit Monster om op tijd te arriveren in Oss. Eenmaal aangekomen mochten we, na een paar bakken koffie, gelijk aan de bak tegen een sterk team uit Brabant.  Dick schoot gelijk goed uit de startblokken met mooi en goed verzorgd aanvalsspel. Ikmoest de eerste wedstrijden duidelijk nog wakker worden. Uiteindelijk wonnen we deze wedstrijd met 3-2. Dick 2 winstpartijen en de dubbel in ons voordeel

Vervolgens hadden we een ronde rust waarin ik een verplichte straftraining moest ondergaan  van mijn teamgenoot. . Na de straftraining mochten wij ons opmaken voor onze 2e poulewedstrijd. Dit was een sympathiek team uit ’s-Hertogenbosch. Na mooie rally’s bleek dat de straftraining geholpen had. Deze wedstrijd werd met 5-0 gewonnen. Hierdoor waren wij 1e geworden in de poule en mochten we tegen de nummer 2 van de andere poule spelen.

Door naar de halve finale

Vanwege verassende uitslagen in de andere poule speelden we tegen een iets minder team in deze halve finale. Dit team bleek uiteindelijk toch verassend goede ballen te slaan en Dick kwam in de 1e game vrij snel op een 6-1 achterstand. Na deze achterstand deed hij even wat tactische wijzigingen en kon hij deze wedstrijd toch nog met 3-0 winnen. In de andere wedstrijd speelde ik tegen een heel sterk spelende aanvaller. Ik werd in de 1e game verrast en kwam er niet aan te pas. Met sterk verdedigend spel en heel veel variatie wist ik deze wedstrijd toch om te buigen en te winnen met 3-1.
Hierna volgde de dubbel die eigenlijk vrijwel nooit verloren wordt door ons en dit gebeurde nu ook niet. Hiermee eindigde de wedstrijd met 3-0 en werd de finale bereikt.

In de andere halve finale was het een ander verhaal en werden alle wedstrijd in 5 games gespeeld en werd gewonnen door de Brabanders waar we in de ochtend ook tegen hadden gespeeld. Dit hield in dat ik voor me revanche kon gaan.

Opnieuw een kraker

In de Finale mocht ik als eerst aantreden en het viel snel op dat mijn tegenstanders heel vermoeid waren van de halve finale wedstrijd en ik, na een week vakantie, nog de fitste speler was van de 4 spelers die in de finale stonden. Deze wedstrijd werd dan ook vrij makkelijk gewonnen door mij met 3-1. Hierdoor stond er 1-0 op het bord. In de volgende ‘kraker’ speelde Dick. De tegenstander van Dick had allen nog maar (in de ochtend) van Dick verloren. ’s Ochtends was het ook een kraker geweest. Het werd een uitputtingsslag waar Dick als winnaar uitkwam. Dit door slimmigheidjes en een bak ervaring kon hij gelukkig veel verschillende verassingen uit de kast trekken. Hij won met 3-2 en de 2-0 kwam op het bord.

Met de wedstrijd van Dick was ook het verzet van de tegenstanders gebroken en word de dubbel op makkelijke wijze binnengehaald. Hiermee was het toernooi gewonnen.

Normaal doen we in de 3e helft ook  goed mee, maar op een zondag met Brabanders werd snel duidelijk dat dit onbegonnen werk was. Na een heel erg gezellige zware dag waren we na precies 12 uur weer terug in Monster.

Dit toernooi hebben we als heel leuk ervaren en is ook zeker een aanrader voor volgend jaar Hopelijk dan met meer teams van Smash. We kunnen daar in alle klassen spelen, van recreant tot eredivisie. Dat maakt het heel leuk.