Sommige teams moeten nog een laatste wedstrijd spelen, maar voor alle teams van tafeltennisvereniging Smash is inmiddels duidelijk of het kampioenschap gevierd kan worden. In de voorjaarscompetitie 2022 zijn het 3 teams van Smash die het kampioenschap kunnen vieren.

Team 2 in de reguliere competitie kampioen

Vrijdag 29 april speelde team 2 van de reguliere competitie thuis, in de Rinus Nederpelzaal aan de Jan Steenstraat, hun laatste wedstrijd van het seizoen. Dit team komt uit in de reguliere competitie, wat inhoud dat er op een competitieavond 10 wedstrijden gespeeld worden door normaliter drie teamleden. Met een voorsprong van 8 punten op de nummer twee van de poule werd de wedstrijd aangevangen. Tegenstander van de avond was DHC 7 uit Delft. Smash 2, bestaande uit Bert Stap, Theo van der Elst en Ferry Melein, moest het afgelopen seizoen veel gebruik maken van invallers en ook in deze laatste wedstrijd lukte het niet om met de basisspelers de wedstrijd aan te vangen. Een invaller was deze keer ook niet voor handen en daarom moesten Bert en Theo het samen opnemen tegen de drie tegenstanders uit Delft. Bij aanvang dus al direct een 0-3 achterstand. Poeldijker Theo wist echter 2 tegenstanders te verslaan en Bert uit Ter Heijde aan Zee scoorde maximaal. Het dubbel werd ook in het voordeel van de Smashers beslist. Uiteindelijk een overwinning van 6-4 dus. Genoeg punten om het kampioenschap in de 4e klasse te vieren. Bert won uiteindelijk 24 van de 29 wedstrijden en Theo besliste 27 van de 29 wedstrijden in zijn voordeel. Hiermee verdienen ze het om weer terug te keren in de 3e klasse.

Duo-team 5 kampioen

Duo-team 5 uitkomende in de 5e klasse, bestaande uit Trudy van Dijk, Anton Hendriks en Joop van Nierop zijn kampioen geworden in de 5e klasse. Bij een duo-team worden op een competitieavond 5 wedstrijden gespeeld door twee teamleden. Maandag 25 april werd thuis de een-na-laatste wedstrijd van het seizoen gespeeld tegen directe concurrent TOGB 7. De uitwedstrijd in Berkel en Rodenrijs werd eerder verloren met 3-2.  Dit keer werden de punten heel anders verdeeld. Trudy en Anton wonnen met 4-1 en daarmee werd een flinke tik uitgedeeld aan de concurrentie. Met 6 punten voorsprong kunnen ze niet meer ingehaald worden in de laatste wedstrijd van het seizoen.

Duo-team 7 kampioen

Duo-team 7 kon 2 wedstrijden voor het einde van de competitie niet meer ingehaald worden. Het was 12 april dat de beslissing viel tijdens de uitwedstrijd in Delft tegen DHC 6. Eerder wonnen Ton Zuidgeest en Jos Kouwenhoven in eigen huis met 4-1. Een mooi uitgangspunt dus en inderdaad ook in Delft werden vier punten binnengehaald. Daarmee kan team 7, uitkomende in de 6e klasse, niet meer ingehaald worden.

Team 1 in landelijke 3e divisie

Team 1 van Smash, spelende in de landelijke 3e divisie, kon het kampioenschap niet vieren. Sander Kuyvenhoven, Cos Nowé, Dick Voois, Sebastiaan Meertens, Ron Vollebregt en Kelvin Heemsta eindigde op een tweede plaats. Kampioen werd Arnemuiden 1. Het kampioenschap kregen zij echter niet cadeau van de Monsterse heren. Smash 1 wist namelijk tweemaal te winnen van de heren uit Arnemuiden. Thuis in de Rinus Nederpelzaal werd met 7-3 gewonnen en in de uitwedstrijd werd met 4-6 afgesloten in het voordeel van Smash 1.

Overige teams in de duo competitie

Duo 1
Het 1e duo-team bestaande uit Edwin, Sander en Laurens werd vorig seizoen kampioen en verdiende daarmee een pek in de 1e klasse. Volledig weggespeeld werden ze zeker niet. Ze eindigden echter wel onderaan het rijtje. Vooral Sander Bakker heeft laten zien dat hij goed kan meekomen in de 1e klasse. 6 van de 14 wedstrijden (43%) wist hij in zijn voordeel te beslissen. In de thuiswedstrijd tegen de uiteindelijke kampioen van de competitie werd met 2-3 verloren. Sander won één van zijn enkelwedstrijden en het dubbel Edwin/Sander werd ook in het voordeel van de Smashers besloten.

Duo 2
Het 2e duo-team speelde in de 2e klasse. Pepijn, Juul en Ron hebben nog niet al hun wedstrijden gespeeld en strijden nog om een tweede plaats. Taveba 2 uit Barendrecht staat bovenaan en is niet meer in te halen.

Duo 3
Clemens, Alwin en Frans speelden in de 3e klasse. Het 3e duo-team is ook nog niet klaar met de competitie en maakt nog kans op een tweede plaats. Salamanders 3 uit Wateringen zal op een eerste plaats eindigen. Zij zijn niet meer in te halen.

Duo 4
Het 4e duo-team van Smash kwam uit in de 4e klasse. Ferry, Jannes en Greet eindigde onderaan in de competitie, maar wisten wel van Taverzo 6 met 4-1 te winnen.

Duo 6
Het 6e duo-team speelde in de 5e klasse. Cees, Kees en Jonathan zullen als een-na-laatste eindigen.