De vorige competitie werd afgebroken vanwege de coronaperikelen. Inmiddels is het sinds half juli weer mogelijk om in de Rinus Nederpelzaal aan de Jan Steenstraat in Monster te tafeltennissen. Hierbij houden we natuurlijk rekening met een aantal corona maatregelen. Het belangrijkste is dat recreanten weer een balletje kunnen slaan en de competitiespelers weer kunnen trainen om zich voor te bereiden voor de komende competitie.

Regels en adviezen vanwege corona

Maandag 14 september gaat de competitie van start. Uiteraard zijn alle corona maatregelen nog steeds van toepassing voor onze vereniging. Zoals anderhalve meter afstand houden, desinfecteer je handen bij binnenkomst en goed ventileren. Alle maatregelen kunnen worden nagelezen in het corona protocol.

Naast het protocol hebben nog een aantal regels / adviezen:

• Er worden hekjes neergezet om daarmee een pad te maken als toegang naar alle tafels en naar de kleedkamers.
  • Tussen de tafels staan geen hekjes .
  • Let op met het oppakken van de bal van een andere tafel. Het is beter om de bal even met de schoenen terug te schieten.
  • We adviseren geen telborden te gebruiken om te voorkomen dat deze telkens moeten worden ontsmet. Het is wel de bedoeling dat de wedstrijden (hardop) geteld worden.
  • Het is de bedoeling dat toeschouwers in de kantine naar de wedstrijden kijken.
  • Er kan gewoon gebruik worden gemaakt van de kleedkamers en de douches: let op de 1,5 meter afstand. De middelste douches zijn hierdoor niet in gebruik.
  • Na de competitiewedstrijd, aan het einde van de avond graag de tafel schoonmaken.
  • Hanteer voor het meerijden de regels van het RIVM: dit is ieders eigen verantwoordelijkheid.

Heel veel succes in de competitie. Laten we alle regels goed toepassen zodat er geen aanleiding is dat het virus zich tijdens de wedstrijden verspreid en dat de competitie zo lang mogelijk kan doorgaan!

Geen dubbel vanwege COVID-19

Vanwege COVID-19 is er besloten dat de volwassenen geen dubbel meer spelen. In de reguliere competitie worden dus 9 enkelwedstrijden gespeeld. In de duo competitie wordt voorlopig het dubbel vervangen voor enkelwedstrijden waarbij de spelers elke game wisselen.

• Game 1: B-X
  • Game 2: A-Y
  • Game 3: B-Y
  • Game 4: A-X
  • Game 5: B-X tot en met punt 5, daarna A-Y

Het dubbel wordt voorlopig, zolang de corona maatregelen van kracht zijn, niet gespeeld.

Meer informatie over de competitie