Bij tafeltennisvereniging Smash zijn de clubkampioenschappen weer van start gegaan. Zoals gebruikelijk vinden deze kampioenschappen rond de jaarwisseling plaats en worden op verschillende niveaus de krachten gemeten.

Jannes Drogt kampioen C

De volwassenen, ook wel de senioren genoemd, speelden in drie klassen (A, B en C). Vrijdagavond 3 januari speelden de klassen B en C hun enkelwedstrijden. In de C waren het 12 deelnemers die het tegen elkaar opnamen. Ze werden in twee poules verdeeld waarna de nummers één en twee doorgingen naar de halve finales. In halve finale was het Jannes Drogt die Trudy van Dijk wist te verslaan. In de andere halve finale stonden Kees Kouwenhoven en Joop van Nierop tegen elkaar. Joop wist de meest punten binnen te slepen en zorgde daarmee dat hij in de finale het tegen Jannes mocht opnemen. In de finale ging het lange tijd gelijk op. In de laatste game wist Jannes echter door te breken. Die game wist hij met 4-11 te winnen van Joop. Jannes dus clubkampioen C.

1. Jannes Drogt
2. Joop van Nierop

In de B klasse Clemens van Heyningen kampioen

In de B klasse streden 11 deelnemers om de titel. Ook zij werden verdeeld over twee poules en gingen de nummers één en twee door naar de halve finales. Dit zorgde voor de volgende halve finales: Thomas Kouwenhoven tegen Laurens Sanders en Edwin Bol tegen Clemens van Heyningen. Twee spannende halve finales werden het waarin de games in eerste instantie gelijk verdeeld werden. Uiteindelijk waren het Thomas en Clemens die een plek in de finale wisten te bereiken. Die finale pakte goed uit voor Clemens, waarmee hij clubkampioen B werd.

1. Clemens van Heyningen
2. Thomas Kouwenhoven

Titanenstrijd in groep A

Zaterdag 4 januari was het de beurt aan de sterkste spelers van Smash. Spelers van het eerste en tweede team die het afgelopen seizoen in de competitie uitkwamen in de tweede- respectievelijk derde divisie. Aangevuld met iedereen die het aandurfde om zijn krachten te meten aan spelers die op landelijk niveau opereren. De  deelnemers speelden een achtkamp en daarmee werd het clubkampioenschap een ware uitputtingsslag aangezien iedereen zeven wedstrijden moest spelen. En dan hebben we het alleen nog maar over de enkelwedstrijden. Daarnaast speelden alle deelnemers ook nog eens mee in het dubbeltoernooi.

In de finale ging het tussen Dick Voois en Sander Kuijvenhoven. Laatstgenoemde was clubkampioen van de vorige editie van dit toernooi. In deze editie (2019/2020) toonde Dick Voois zich als sterkste en veroverde zo de clubtitel. In de dubbeltoernooi in klasse A verliep het Dick ook goed. Samen met Johan Kuijvenhoven versloegen zij het duo Reinier Kuijvenhoven / Stefan Groenheide.

1. Dick Voois
2. Sander Kuijvenhoven

Dubbeltoernooi
1. Dick Voois / Johan Kuijvenhoven
2. Reinier Kuijvenhoven / Stefan Groenheide

De clubkampioenschappen in de Rinus Nederpelzaal zijn nog niet afgerond. Op maandag 13 januari wordt het dubbeltoernooi voor klassen B en C gespeeld. Als afsluiting vindt op vrijdag 17 januari het verenigingsdubbel plaats. Op die avond wordt steeds in wisselende samenstelling de strijd aangevangen.

Clubkampioenschappen jeugd Smash

De jeugd kwam al eerder in actie. Lees meer over de clubkampioenschappen jeugd.