Zaterdag 28 december 2019 vonden de clubkampioenschappen jeugd bij tafeltennisvereniging Smash in Monster plaats. In de Rinus Nederpelzaal werden de 12 deelnemers verdeeld in twee groepen.  Een groep competitie spelende leden en een groep niet competitie spelende leden.

Jesper Kortekaas kampioen bij beginnende tafeltennissers

De beginners, die momenteel nog geen competitie spelen, speelden een zevenkamp. De 5 jongens en 2 meisjes speelden dus heel wat wedstrijden en waren de hele middag zoet met het strijden om het kampioenschap. In totaal speelden zij 21 wedstrijden. Om het iets te versnellen was afgesproken dat een wedstrijd gewonnen werd door diegene die het eerst twee games wint (best-of-3).

Het kampioenschap bleek uiteindelijk te gaan tussen Jesper en Stijn. Jesper had 3 games (11-9, 9-11 en 11-7) nodig om Stijn te verslaan. Jesper behaalde het goud en Stijn het zilver.

1e Jesper Kortekaas
2e Stijn Veraar

Mark van Dam clubkampioen tafeltennis

De competitie spelers, speelden een spannende vijfkamp. Spannend aangezien niemand alle wedstrijden wist te winnen. Ook hier werd afgesproken dat de winst van een wedstrijd ging naar diegene die het eerst twee games wint. Uiteindelijk wist Mark de meeste wedstrijden, in dit geval 3 van de 4 wedstrijden, te winnen. Pepijn, die uiteindelijk als vierde in de ranglijst eindigde, wist van Mark te winnen. De eerste game in hun strijd wist Mark te winnen met 11-5. Pepijn kon de wedstrijd echter keren en wist de volgende games te winnen met 5-11 en 9-11. Voor Mark had het echter geen gevolgen en zijn kampioenschap kwam niet in gevaar.

Het gevecht om de tweede plek ging tussen David, Pepijn en Juul. Ze behaalden allemaal 2 punten. David won van Pepijn (11-4 en 11-9), Juul won van David  (6-11 en 9-11) en Pepijn won van Juul (9-11, 11-8 en 12-10). Er moest dus gerekend worden door onze wedstrijdsecretaris junioren. Het resultaat was dat Juul als twee eindigde.

1e Mark van Dam
2e Juul Wensveen

Onder het genot van een patatje vond de prijsuitreiking plaats en werden de clubkampioenschappen voor de jeugd van tafeltennisvereniging Smash afgesloten.