Nadat we twee jaar geen Kindertafeltennisfeest konden organiseren, waren we blij dat we dit jaar weer de uitnodigingen konden versturen naar de basisscholen uit Monster en Poeldijk. Het leverde voor deze 52e editie van het Kindertafeltennisfeest 15 deelnemers op. Woensdag 4 januari om 13.00 uur stonden alle kinderen uit de groepen 5 t/m 8 te trappelen om met het toernooi te gaan beginnen. Er waren 4 meiden aanwezig en de meeste deelnemers zaten in groep 5.

Eerst werd er een voorronde gespeeld. De deelnemers werden ingedeeld in drie poules van 5 spelers, waarbij in twee poules de deelnemers uit groep 5 en 6 tegen elkaar speelden en in de derde poule de deelnemers uit groep 7 en 8. Vanaf het begin werd er weer fanatiek gespeeld. Na de voorronde werden de deelnemers afhankelijk van de resultaten ingedeeld in de volgende ronde, het hoofdtoernooi.

Winnaarstafel

Het hoofdtoernooi is een speciale wedstrijd: de winnaarstafel. Op zeven tafels worden 10 wedstrijden gespeeld. Na iedere wedstrijd van 2 minuten schuift de speler met de meeste punten door richting de winnaarstafel en de verliezer gaat de andere kant op. De beste spelers uit de voorronde krijgen de grootste uitdaging: zij beginnen aan de verliezerskant. De middelste tafel is een mini tafeltennistafel om het extra moeilijk te maken. Na 8 rondes begint het spannend te worden. De beste drie spelers mogen de finale poule spelen om de eerste drie prijzen. Dat zorgt ervoor dat iedereen na 10 wedstrijden op de winnaarstafel wil staan! Als de laatste keer de bel gaat, dan weten Denn Tuit (Montessori), Robin de Kiewit (Montessori) en Jochem Greving (De Blinkerd) dat ze om de prijzen mogen strijden.

De jongens spelen één game tegen elkaar om te bepalen wie de winnaar wordt van het toernooi. De wedstrijden worden begeleid door Nico van Zwet als scheidsrechter en na de drie games is de uitslag van deze editie van het Kindertafeltennisfeest bekend. Om 16.15 uur kunnen de prijzen worden uitgereikt en staat het podium te wachten.

Aanmoedigingsprijzen

Allereerst is er een aanmoedigingsprijs voor het meisje dat het hoogst is geëindigd bij het toernooi van de winnaarstafel. Juley Vaassens (Montessori), misschien ook wel de kleinste en een van de jongste deelnemers aan het toernooi, werd vijfde en dat is een hele mooie prestatie. Zij mocht daarvoor een stripboek in ontvangst nemen. Ook de deelnemer uit groep 5/6 die het hoogst is geëindigd buiten de top drie kreeg een stripboek uitgereikt: dat was Sid van Krieken (Montessori) uit groep 6. Hij eindigde op de vierde plaats in de eindstand.

Winnaar kindertafeltennisfeest Smash

En dan de uitslag van de finale poule. Zowel Jochem als Robin wisten te winnen van Denn, die op de derde plaats is geëindigd. Eén van de deelnemers was vandaag de grote winnaar en toch wel de sterkste van alle spelers: Robin de Kiewit mocht de eerste prijs in ontvangst nemen en op het hoogste podium plaatsnemen. Dat betekent dat Jochem de tweede prijs mee naar huis mocht nemen.

Nog meer tafeltennis

Alle deelnemers zijn harte welkom om de komende weken nog eens langs te komen bij tafeltennisvereniging Smash. Geheel vrijblijvend kunnen ze op dinsdag van 18.30 – 19.30 uur en op zaterdag van 10.30 – 11.30 uur mee trainen bij Nico.